Centre Logístic de Bicicletes Olot

dijous, 17 d’abril del 2014

La bicicleta elèctrica i els poders públics

Moltes de les previsions i els projectes relacionats amb els canvis d’actitud social tenen en els poders públics la seva font de protecció i finançament. En el cas de la bicicleta no podia ser d’una altra manera, sobretot tenint en compte que moltes de les iniciatives al respecte necessiten d’un canvi de paradigma, d’una nova forma d’entendre la nostra relació amb la ciutat i el medi ambient. Propostes públiques que potenciïn l’ús de la bicicleta es van donant paulatinament, com és el cas de la posada en marxa del servei de bicicletes públiques a diferents ciutats catalanes i espanyoles. Encara que la seva gestió pugui ser a vegades polèmica, com és el cas del Bicing de Barcelona i el seu patrocini per una gran multinacional, el cert és que aquests poders públics no poden deixar de banda aquesta nova necessitat social, que te a veure amb una nova visió en la responsabilitat ciutadana. De fet, la bicicleta és un vehicle cada cop més utilitzat en l’àmbit urbà, un fet íntimament relacionat en la recerca d’una millor salut personal i una conscienciació ecològica cada cop més puixant.
Aquesta imbricació entre la iniciativa personal i la pública la podem veure, per exemple, en un programa de la Diputació de Barcelona iniciat l’any 2008 a partir del qual s’han repartit un total de 212 bicicletes elèctriques a municipis de la demarcació per fomentar la mobilitat sostenible. La setmana passada la diputada adjunta de Medi Ambient, Mercè Rius va presidir l'acte de lliurament de 13 d'aquestes bicicletes elèctriques a municipis del Baix Llobregat, Maresme i Osona, tal i com informa un article de La Vanguardia:


 El pla inicial d’aquest projecte va decidir entregar aquestes bicicletes a les diferents policies municipals de la zona, però posteriorment s’ha ampliat a diferents projectes locals i públics, fet que demostra moltes vegades la necessitat de que l’àmbit de la política serveixi com a element aglutinador i potenciador d’una nova forma de responsabilitat social.

D’altra banda, el fet de que les bicicletes entregades pel servei públic siguin elèctriques demostra la puixança d’aquesta versió ciclista, que permet mantenir un bon equilibri entre l’exercici físic personal, el respecte amb el medi ambient i la necessitat d’actuació ràpida en segons quins casos. Ens congratulem que, malgrat la crisi econòmica i la reducció dels recursos públics (flagrant en casos de política municipal) es mantingui en peu aquest projecte que intenta valorar a llarg termini la relació entre el ciutadà i el seu entorn immediat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada