Ahir es van celebrar a Espanya eleccions municipals i
tot sembla indicar que moltes grans capitals canviaran de color polític,
passant de governs de dreta del Partit Popular a d’altres d’esquerres en
coalició. Una d’aquestes grans capitals és la ciutat de València, on sembla que
l’actual alcaldessa, Rita Barberà, perdrà el seu càrrec gràcies a una aliança d’esquerres
entre Compromís, PSOE i València en Comú.
Fa pocs dies, Ciclosfera va publicar una breu
entrevista a Joan Ribó, líder de Compromís i segurament nou alcalde de València.
En ella comenta la importància que donarà a la bicicleta la propera
legislatura. Per començar, Ribó és de la opinió de que l’alcalde ha de donar
exemple i desplaçar-se caminant o en bicicleta, com a forma de potenciar un
vehicle que pretén ser la punta de llança de la seva política municipal. Com afirma
a l’entrevista, “València és una ciutat ideal per a la bicicleta, on el màxim
desnivell està en els ponts. València ha de ser la capital de la bici a la
Mediterrània. Si li donem l'empenta definitiva, pot ser com Amsterdam o
Copenhaguen.” Tota una declaració de principis que segurament anirà acompanyada
d’una sèrie de polítiques públiques, com la integració dels carrils-bici i una
muralla verda que connecti la ciutat amb l’horta. A més, l’ajuntament marcarà
una jerarquia en els diversos mitjans de transport, que serà vianants,
bicicletes, transport públic i en últim lloc el cotxe, que ha d'usar per a
casos estrictament necessaris. Tot un canvi de paradigma que pretén convertir
la capital valenciana en un referent important al sud d’Europa. Veurem com es
desenvolupa aquesta idea.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada