
En tot just cinc mesos, els francesos van aconseguir
duplicar el nombre de persones que va a la feina amb bicicleta, a més
d'incrementar el nombre de quilòmetres recorreguts i expandir els pedals com a
alternativa d'oci. Tant l'organisme públic, com les corporacions i els usuraris
van quedar satisfets, de manera que la mesura es va incorporar en un Projecte
de Llei sobre transició energètica que es tramita al Parlament francès.
Degut a l’èxit, Guido Coppa, el màrqueting manager de la filial xilena de
l'empresa Altiuz, va decidir seguir les mateixes passes i va presentar a la
gerència de la seva empresa el projecte pel qual es pagava als treballadors que
anessin a peu o amb bicicleta a treballar. 150 $ per quilòmetre.
"Considerant que la distància mitjana dels empleats és de 4 km o 5km, fa
el valor de $ 600 d'anada i 600 $ de tornada, aproximadament com el bitllet de
micro o metro", explica el promotor de la iniciativa.
La seva meta principal era, simplement, motivar als
seus més de 50 companys a canviar el seu estil de vida massa sedentari, ja que
pel tipus de treball passen molt de temps asseguts davant de l’ordinador. I a
jutjar per les dades, va aconseguir aquest objectiu. Dels 6 que deixaven de
banda els vehicles i transport públic, van créixer gairebé 30 persones diàries.
L’èxit d’aquesta iniciativa s’ha deixat sentir en tot
el país i més enllà, i segueix també les passes de l’Institut Nacional de Salut dels Estats Units, que paga uns 20 euros als seus treballadors per que vagin a
treballar en bicicleta. Les virtuts d’aquesta proposta no es refereixen només
al fet de fer un exercici saludable, sinó que també canvia les dinàmiques
internes dels treballadors i permet una major atenció a l’hora de treballar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada