Al juny de l'any 2014, el Ministeri Francès va
impulsar i finançar un experiment per a les 18 empreses que van voler
voluntàriament sumar. Es pagava 0,25 euros al mes per cada quilòmetre diari en
trajecte laboral, amb un límit de 40 euros al mes.
En tot just cinc mesos, els francesos van aconseguir
duplicar el nombre de persones que va a la feina amb bicicleta, a més
d'incrementar el nombre de quilòmetres recorreguts i expandir els pedals com a
alternativa d'oci. Tant l'organisme públic, com les corporacions i els usuraris
van quedar satisfets, de manera que la mesura es va incorporar en un Projecte
de Llei sobre transició energètica que es tramita al Parlament francès.
Degut a l’èxit, Guido Coppa, el màrqueting manager de la filial xilena de
l'empresa Altiuz, va decidir seguir les mateixes passes i va presentar a la
gerència de la seva empresa el projecte pel qual es pagava als treballadors que
anessin a peu o amb bicicleta a treballar. 150 $ per quilòmetre.
"Considerant que la distància mitjana dels empleats és de 4 km o 5km, fa
el valor de $ 600 d'anada i 600 $ de tornada, aproximadament com el bitllet de
micro o metro", explica el promotor de la iniciativa.
La seva meta principal era, simplement, motivar als
seus més de 50 companys a canviar el seu estil de vida massa sedentari, ja que
pel tipus de treball passen molt de temps asseguts davant de l’ordinador. I a
jutjar per les dades, va aconseguir aquest objectiu. Dels 6 que deixaven de
banda els vehicles i transport públic, van créixer gairebé 30 persones diàries.
L’èxit d’aquesta iniciativa s’ha deixat sentir en tot
el país i més enllà, i segueix també les passes de l’Institut Nacional de Salut dels Estats Units, que paga uns 20 euros als seus treballadors per que vagin a
treballar en bicicleta. Les virtuts d’aquesta proposta no es refereixen només
al fet de fer un exercici saludable, sinó que també canvia les dinàmiques
internes dels treballadors i permet una major atenció a l’hora de treballar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada