Centre Logístic de Bicicletes Olot

dijous, 26 de febrer del 2015

Saturació de bicicletes a Amsterdam

La importància d’Holanda pel món de la bicicleta és innegable. Des del famós Moviment Provo i les seves bicis blanques als anys 60 fins avui en dia, el cert és que el tarannà holandès sembla perfectament adaptat a les dues rodes d’aquest vehicle tan important i amb un creixement exponencial digne de d’admiració. Hem de tenir en compte que el 57 per cent dels habitants d’Amsterdam utilitzen la bicicleta diàriament, i que l’ajuntament de la ciutat holandesa va arribar a retirar fins a 73.000 bicicletes fetes malbé dels carrers l’any 2013.
Aquesta cultura de la bici tan estesa ha provocat, però, que cada cop sigui més difícil trobar aparcament per aquest vehicle a la ciutat, per la qual cosa les autoritats han decidit construir un nou aparcament -en part submergit- situat al costat sud de l'estació central. Aquesta iniciativa, emmarcada dins del Pla que pretén solucionar la manca d'espai, oferirà fins a 7.000 places bicicletes i serà construït al llac que hi ha al costat de l'estació central, punt clau de connexió que permetrà accedir directament a la xarxa de metro. A més d'aquest aparcament aquàtic, la ciutat pretén destinar dues noves illes flotants amb espai per a 2.000 bicicletes cadascuna. Aquest ambiciós projecte, finançat amb 200 milions d'euros, no només pretén solucionar la urgent manca d'espai amb 40.000 noves places d'aparcament, sinó que també preveu sumar 15 quilòmetres a la construcció de nous carrils bici.

Tot plegat per intentar que la ciutat d’Amsterdam continuï sent un referent per al món de la bici, i perquè els ciclistes holandesos continuïn sent un exemple a seguir per ciclisme urbà respectuós amb el medi ambient.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada