Sovint en aquest mateix bloc hem parlat de les
diferents iniciatives que s’estan portant a terme en les capitals europees més
importants, respecte a l’ús i potenciació de la bicicleta. Fa pocs mesos vam
comentar la proposta urbanística revolucionària a Londres, que pretén un
sistema de carrils bici suspesos per sobre de la xarxa de 219 quilòmetres de
vies de tren que solquen la superfície de la ciutat. Malgrat que només un 2% de
londinencs utilitzen la bici per anar al centre, el cert és que el seu
creixement està sent exponencial i l’ajuntament vol que sigui molt més rentable
per al ciutadà desplaçar-se en aquest vehicle de dues rodes que en cotxe.
Les autoritats londinenques tenen clar que volen
descongestionar el centre de la ciutat. I per a això, les bicicletes han de
jugar un paper absolutament fonamental. Per això l’ajuntament ha decidit instal·lar
uns semàfors pensats especialment per a ciclistes. Els nous semàfors, que estan
en fase de prova aquests dies, compten amb un sensor que detecta grups
nombrosos de ciclistes per a, en la mesura del possible, romandre en verd
sempre que es pugui. Ho fa a través de dos sistemes: un radar que capta el
moviment i un sensor tèrmic. Amb això, l'Ajuntament vol incidir en una idea
clara: és molt més ràpid i eficaç moure en bicicleta que fer-ho en cotxe. El
primer tram en comptar amb aquest nou sistema de semàfors està al carrer Cable
Street, que forma part de les conegudes com "autopistes ciclistes" de
la capital britànica. I encara que serà complicat que s'estengui al llarg i
ample de tota la ciutat, donat el seu elevat cost, l'aposta ha estat rebuda amb
gran entusiasme per part de la comunitat ciclista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada