
De
tota manera, s'ha millorat el servei de préstec de bicicletes, afegint punts de
recollida, augmentant la quantitat de muntures, ampliant l'horari de lloguer i
contractant més personal de manteniment. I sobretot, s’ha posat en marxa un
innovador sistema d’aparcaments anomenat Aparka. Desenvolupat per Emaús Bilbao
SCIS a través del Centre de Mobilitat Sostenible CEDEMOS i amb el suport de
l'obra social BBK, Aparka és el més semblant al lloc ideal per deixar la teva
bicicleta: segur, sostenible, funcional i bonic. Una estructura que protegeix
del mal temps i els robatoris, i al mateix temps permet la recàrrega de
bicicletes elèctriques. El seu caràcter integral ha despertat l’interès de
nombroses administracions europees. Segons sembla, a Alemanya s'estudia
implantar Aparka al corredor de bicicletes elèctriques del sud-oest de Berlín.
A Itàlia, l'empresa ultima un acord de col·laboració amb la divisió d'energia
de Ducati, mentre que el Consorci de Transports de la Regió d'Hèlsinki, a
Finlàndia, està valorant la possibilitat d'implantar aquest sistema. D'altra
banda, l'empresa francesa Aguidon Plus ha mostrat el seu interès a utilitzar
Aparka dins d'un projecte d'aparcaments col·lectius per als ferrocarrils
francesos. Tot un èxit per aquest sistema d’aparcaments a Euskadi, que, a més,
ha estat plantejat des d’un punt de vista social, ja que el seu muntatge ha
estat realitzat per persones amb risc d’exclusió social.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada