Segons darreres
estadístiques, referides al món de la bicicleta i a la seva relació amb el
trànsit de les ciutats, el 79 % dels accidents que pateixen els ciclistes es
donen quan aquests circulen en línia recta i un altre vehicle s’interposa en el
seu camí, sigui per imprudència o per falta de visibilitat. En aquesta tessitura,
i com no podia ser d’una altra manera, ja s’ha inventat un gadget per intentar evitar aquesta dinàmica funesta, fruit de la
fragilitat inherent de la bici davant dels vehicles propulsats per petroli.
L’invent en qüestió
s’anomena Blaze Bike Light i ha estat dissenyat per una estudiant britànica. Encara
és un prototip i s’està buscant finançament perquè formi part del kit personal
de qualsevol ciclista, sobretot quan ha de viatjar per ciutat en hores de
foscor o de mala il·luminació. Com succeeix amb molts invents, la idea és d’una
senzillesa palmària. Es tracta d’un llum làser que il·lumina el frontal de la
bici i que, a més, dibuixa la imatge d’un ciclista sobre la calçada. El
dispositiu Blaze Bike Light té una potència lumínica d'una mica més de 80
lúmens (més que suficient per a un ciclista urbà) amb una autonomia d'unes 6
hores de funcionament gràcies a la seva bateria recarregable de ions de liti i
de 12 hores de funcionament en mode flash. Respecte a les seves dimensions, té
una carcassa d'alumini resistent a l'aigua de 110 mil·límetres de longitud i
200 grams de pes. La Blaze Bike Light disposa de tres modes de funcionament:
màxim, mitjà i mode de flaix, podent activar independentment tant el sistema
d'il·luminació com el sistema de projecció làser.
El preu? Tot i que
encara l’invent està en bolquers, el cert que existeix un preu de referència,
que serien unes 60 lliures (75 euros). Pot semblar un pèl car (almenys a mi m’ho
sembla) però almenys la web Kick Starter informa que pots personalitzar el
Blaze amb el teu nom o crear una imatge diferent en làser que il·lumini el
frontal de la teva bici. En última instància no saps molt bé si tots aquests
invents serveixen realment per evitar accidents (que segurament sigui així) o
bé per crear utensilis de consum d’un ús qüestionable. En tot cas, demostren
que el món del ciclisme, especialment el ciclisme urbà, està prenent una
important embranzida social, el que provoca que empreses, dissenyadors i
inventors provin de trobar el seu nínxol de clients potencials. El funcionament
del Blaze podrem comprovar-lo aviat, i el temps dirà si és realment útil o si
bé és un article per aquells pels que la bici és una manera de viure.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada