La Federació
Europea de Ciclisme està proposant d’un temps ençà una major integració entre
la bici i la distribució de mercaderies. La idea és utilitzar la bicicleta en
un radi marcat, ubicat en molls de càrrega i descàrrega de mercaderies o en
zones cèntriques de municipis excessivament congestionats pel trànsit de
vehicles a motor. Del que es parla és d’una proposta multi-vehicular. La
bicicleta es centraria en l'anomenat repartiment d'última milla, és a dir els
últims quilòmetres de la cadena de subministrament fins a arribar al client
final. Aquest radi delimitaria l'accés de furgonetes i camions. Des d'aquí començarien
a operar les bicicletes. Per aconseguir-ho, s’haurien d’aconseguir els permisos
adequats per part de les autoritats municipals, per tal de que les bicicletes
poguessin accedir a zones limitades de molls, duanes o polígons industrials, un
fet que la ciutat de Sevilla, pionera en molts aspectes en l’ús de la
bicicleta, ja està portant a terme. De fet, la ciutat andalusa, escollida com a
punt de partida d’aquesta proposta vehicular per part de la Federació Europea
de Ciclisme, segueix l’estela d’altres ciutats alemanyes o escandinaves, que ja
tenen marcats una sèrie d’estatuts que potencien la distribució de mercaderies
de forma ecològica i sostenible.
Per a la majoria
d'experts en mobilitat aquest model ofereix un tracte molt afavoridor per a
totes les parts. L'empresa que rep les mercaderies en bicicleta guanya en
imatge, és més eficient i estalvia. La ciutat disminueix la contaminació, el
soroll, la congestió, augmenta la qualitat dels centres. I els que pedalegen
troben negoci i fan cames. Encara que molts d'aquests velocípedes són elèctrics
i compten amb assistència al pedaleig sempre cal tenir fons. En tot cas, és una
manera eficient d’integrar economia, ecologia i esport amb important rèdits
econòmics, ambientals i d’imatge; i és una proposta que per a molts economistes
marca el punt de partida cap al futur. Un futur on la bicicleta és el nexe
d’unió d’interessos diferents i que està ja a la cantonada. Si no ha arribat
ja.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada