Centre Logístic de Bicicletes Olot

dijous, 3 de juliol del 2014

Cyclelogistics, transport econòmic i ecològic

La Federació Europea de Ciclisme està proposant d’un temps ençà una major integració entre la bici i la distribució de mercaderies. La idea és utilitzar la bicicleta en un radi marcat, ubicat en molls de càrrega i descàrrega de mercaderies o en zones cèntriques de municipis excessivament congestionats pel trànsit de vehicles a motor. Del que es parla és d’una proposta multi-vehicular. La bicicleta es centraria en l'anomenat repartiment d'última milla, és a dir els últims quilòmetres de la cadena de subministrament fins a arribar al client final. Aquest radi delimitaria l'accés de furgonetes i camions. Des d'aquí començarien a operar les bicicletes. Per aconseguir-ho, s’haurien d’aconseguir els permisos adequats per part de les autoritats municipals, per tal de que les bicicletes poguessin accedir a zones limitades de molls, duanes o polígons industrials, un fet que la ciutat de Sevilla, pionera en molts aspectes en l’ús de la bicicleta, ja està portant a terme. De fet, la ciutat andalusa, escollida com a punt de partida d’aquesta proposta vehicular per part de la Federació Europea de Ciclisme, segueix l’estela d’altres ciutats alemanyes o escandinaves, que ja tenen marcats una sèrie d’estatuts que potencien la distribució de mercaderies de forma ecològica i sostenible.

Per a la majoria d'experts en mobilitat aquest model ofereix un tracte molt afavoridor per a totes les parts. L'empresa que rep les mercaderies en bicicleta guanya en imatge, és més eficient i estalvia. La ciutat disminueix la contaminació, el soroll, la congestió, augmenta la qualitat dels centres. I els que pedalegen troben negoci i fan cames. Encara que molts d'aquests velocípedes són elèctrics i compten amb assistència al pedaleig sempre cal tenir fons. En tot cas, és una manera eficient d’integrar economia, ecologia i esport amb important rèdits econòmics, ambientals i d’imatge; i és una proposta que per a molts economistes marca el punt de partida cap al futur. Un futur on la bicicleta és el nexe d’unió d’interessos diferents i que està ja a la cantonada. Si no ha arribat ja.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada