Una cosa està
clara: la bicicleta ja s’ha convertit en una manera d’entendre la vida, un fet que
va més enllà de fer exercici o de fer esport. En anteriors entrades d’aquest
blog hem parlat del Cycle Chic, del Tweed Run o de l’ús de la bici per parts de famosos que abans ni sabien pedalar. Avui ens toca parlar dels Mamil, una nova
tribu urbana que cada dia és més nombrosa. Però, què són els Mamil? Començarem dient
que el nom és un acrònim anglès (Middle-Aged
Men in Lycra), que significa “Home de mitjana edat vestit de lycra”, un
tipus de personatge del que va començar a parlar-se l’any 2010, gràcies a un
estudi per la marca Mintel realitzat per l’expert en marketing Michael Oliver.
Tal i com el seu
nom indica, els Mamil són homes d’entre 40 i 50 anys que no havien tocat una
bicicleta des de la infància i que es llencen a la carretera amb una bicicleta
caríssima, vestits amb roba esportiva de lycra com si anessin a participar en
el Giro d’Itàlia. El seu origen es pot remuntar al Regne Unit cap al 2010,
gràcies sobretot als èxits del ciclisme britànic, com la victòria de Bradley
Wiggins al Tour de França i als Jocs Olímpics de Londres del 2012. La majoria
dels Mamil són pares de família de classe mitja o alta, amb un bon sou i amb
una seguretat econòmica al darrera que es decideixen a fer esport, muntats amb
unes bicicletes que a vegades superen un preu de 10.000 euros. Els Mamil van
ser detectats a partir de les estadístiques de venta de bicicletes del juny del
2010, que havien crescut en un 4% malgrat haver-se venut moltes menys unitats
de dues rodes.
El que està clar
és que, segons dades sociològiques, els Mamil són presumits i s’arreglen molt
per sortir a la carretera. Alguns fins i tot es depilen les cames i així deixen
enrere l’ anomenada crisi dels 40 i dels 50 muntats sobre una bicicleta i
compartint l’experiència de l’esport i del ciclisme. De fet, molts d’ells se
senten orgullosos de ser anomenats així, com per exemple el primer ministre
australià, Tony Abbott, que no dubta en passar el seu temps de lleure sobre una
bici, pregonant amb l’exemple i fent que molts australians de la seva edat es
pugin també sobre una bici vestits amb tot l’equipament necessari. I poca
broma, que segons un estudi recent de NPD Group, el mercat que envolta el
ciclisme genera més de dos bilions d’euros l’any. Els Mamil són només un dels
segments d’aquest mercat cada cop més en alça. Això sí, també hem de dir que el
ciclisme està generant també un seguit de tribus i personatges particulars dels
que parlarem en següents entrades. Aquí us posem uns exemples divertits:
WHIRLS: Wears Helmet, Ignores Red Lights (Porta
casc, ignora els semàfors vermells)
COWPOO: Celebrity On Wheels, Photo Opportunity Only
(Celebrity sobre rodes, únicament per ser fotografiada)
PRATFACE: Politician Riding Around Town, Followed by a
Chauffeur on Expenses (Polític que va en bici per la ciutat, seguit pel seu
xofer)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada