Com ja va sent
habitual en aquest bloc, avui us informarem d’una recent innovació en el món de
la bicicleta, un món cada cop més proper a l’alta tecnologia gràcies a la seva
progressiva inserció dins la societat de consum. En aquest cas, la nova bici es
diu Gi Bike i ha estat inventada per un economista i un dissenyador de Còrdova.
De bicicletes elèctriques de disseny n’estan sortint moltes últimament, però
poques amb les capacitats d’aquest nou invent, que també és plegable. La Gi
Bike té un disseny minimalista, compta amb un sistema antirobatori, llums
laterals per a major seguretat, una cadena que no requereix manteniment i la
possibilitat de connectar a un Smartphone per aprofitar funcions com a selecció
de rutes òptimes, monitoratge del consum de calories i quilòmetres realitzats.
Podem dir que la
Gi Bike intenta estar atenta a les últimes novetats tecnològiques i
condensar-les en una senzilla bicicleta, de disseny gens recarregat i molt
funcional, per tal de que la bici es converteixi en un element imprescindible
pel ciutadà d’avui en dia. La intenció és que no només sigui un mitjà de
transport, sinó que s’integri en la quotidianitat amb tot un seguit d’innovacions
que complementin el viatge. Després de dos anys de feina, aquests dos
investigadors cordovesos han aconseguit una bici que pesa 17 quilos, està
dissenyada en alumini Plegada i mesura 90 centímetres de llarg i un metre
d'alt. A més, té rodes de 26 polzades (66 centímetres), cosa que la fa molt més
estable i més còmoda perquè absorbeix els relleus del terreny. D'altra banda, el
plegament es realitza en tres segons i en un sol moviment, entra en un ascensor
i es pot traslladar a un tren o un autobús. En plegar-se, la bicicleta entra en
una valisa amb rodeta, té una bateria de liti amb una autonomia de 60 a 80 quilòmetres i els
frens de la bicicleta i el sistema electrònic es bloquegen quan l'usuari
s'allunya a més de 100 metres del rodat, la qual cosa funciona com a mesura de
seguretat. Per si faltava més, té un lloc USB per carregar el mòbil i
utilitzar-lo buscar la ruta més ràpida per arribar a destí, controlar la
despesa calòrica i els quilòmetres realitzats.
De moment és un
prototip finançat gràcies a la plataforma de crowdsourcing Kickstarter, però
sembla que aviat es posarà a la venta degut a l’interès de diverses empreses d’arreu
del món. Quan ja estigui al mercat n’informarem.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada