L’auge de la
bicicleta com a transport urbà ha provocat que d’altres versions de la bici
clàssica hagin trobat el seu lloc al mercat, com per exemple la bicicleta
elèctrica, que converteix el viatge en aquest vehicle en quelcom apte per a
tots els públics. Veient la importància d’aquest mitjà de transport personal,
no només des del punt de vista de la salut sinó també com a forma de respecte
al medi ambient, s’han posat en marxa diverses iniciatives en el camp del
disseny i l’enginyeria amb la intenció d’innovar i oferir nous productes als
ciclistes de ciutat. Una d’aquestes innovacions és la YikeBike, una barreja de
Segway i bicicleta elèctrica dissenyada per uns enginyers neozelandesos, que
sembla que tingui la forma d’un tricicle antic.
En quant a les seves
característiques de càrrega, la YikeBike, arriba a una velocitat màxima de 23
km/h, i està alimentada per un pack de bateries de liti (life PO4), amb una
autonomia de 10 km. També es pot carregar sense problemes des d'un carregador
en un punt de recàrrega de cotxe elèctric o mitjançant un presa de corrent
convencional durant 55 minuts, per la qual cosa no cal instal·lar punts de
recàrrega específics. En cas d'anar una mica justos de temps, la bateria pot
ser recarregada en un 80% en només 20 minuts i amb un cost, depenent de la
tarifa disponible, d'uns 10 cèntims d'euro per quilòmetre.
Al setembre de
2009 es va presentar al públic a un preu d’aproximadament 3.000 euros, fet que
la convertia en un article per gent amb un alt poder adquisitiu. Per aquesta raó
es va treure una altra versió el 2011 de 1.600 euros, substituint la fibra de
carboni per alumini. De tota manera, segueix sent un producte car. Per aquesta
raó, els promotors de la idea pretenen fomentar el seu ús per reduir costos,
tot lloant les seves bondats. Una d’aquestes bondats és que, a més a més
d’elèctrica, la YikeBike també és plegable i lleugera. Només en quinze segons
la pots convertir en una bossa de mà per agafar un altre transport o anar
caminant.
La pregunta que
ens podem fer és si la YikeBike aconseguirà convertir-se en un transport
alternatiu pel ciutadà corrent o si bé serà un article més per a rics.
Us deixem algunes
fotos perquè us la mireu i un vídeo on podreu veure com funciona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada