Avui en dia la
bicicleta és un vehicle que traspassa fronteres i que es defineix com un estri
transversal, és a dir que és usat per infinitat de persones més enllà de la
seva edat o classe social. Tot i així, un dels aspectes més característics de
la bicicleta te a veure amb la competició esportiva, una activitat que ve de
temps llunyans, abans fins i tot de la invenció de la bicicleta moderna, amb
pneumàtics de càmera d’aire, per part de l’irlandès John Boyd Dunlop, l’any
1888.

A partir de
llavors va començar la febre del ciclisme. En l'aspecte tècnic s'investigava a
marxes forçades per trobar noves solucions. La velocitat es va convertir en una
obsessió en detriment del pes, l'equilibri o la seguretat. Els fabricants van
tendir a homogeneïtzar les seves màquines i les descomunals rodes davanteres es
van reduir a un diàmetre de 80 centímetres. Aquests invents, juntament amb l'ús
de tubs d'acer soldats i els seients de molles, van portar a la bicicleta al
cim del seu desenvolupament.
El fet
d’aconseguir vehicles de més velocitat i resistència portaria a la creació
d’esdeveniments esportius de major amplitud. Fruit de l’evolució de la
bicicleta, a principis del segle XX es correrien les primeres edicions del Tour
de França i el Giro d’Itàlia. Trobades competitives de les que parlarem més
endavant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada