Centre Logístic de Bicicletes Olot

dilluns, 9 de juny del 2014

La primera prova ciclista de la Història

Avui en dia la bicicleta és un vehicle que traspassa fronteres i que es defineix com un estri transversal, és a dir que és usat per infinitat de persones més enllà de la seva edat o classe social. Tot i així, un dels aspectes més característics de la bicicleta te a veure amb la competició esportiva, una activitat que ve de temps llunyans, abans fins i tot de la invenció de la bicicleta moderna, amb pneumàtics de càmera d’aire, per part de l’irlandès John Boyd Dunlop, l’any 1888.
Segons apunten les dades històriques, la primera prova ciclista de la història de manera competitiva registrada es va disputar el 31 de maig de 1888 a un petit circuit de 1.200 metres al parc de Saint-Cloud, als afores de París, en la qual van participar set ciclistes. Va ser organitzada pels germans Olivier, associats de la fàbrica Michaux, i va ser guanyada per el expatriat britànic James Moore amb una bicicleta de fusta de pinyó fix i rodes de ferro. De fet, la prova va ser un petit assaig ciclista per comprovar la capacitat real d’un invent que encara estava en bolquers. L’any següent, però, es va disputar la primera cursa pròpiament dita, concretament el 7 de novembre de 1889, entre París i Rouen. Hi van participar un centenar de ciclistes amb l'objectiu de culminar o guanyar la prova consistent en 123 km. Finalment la van aconseguir acabar 33. Novament el britànic James Moore va guanyar la prova amb un temps de 10 hores i 45 minuts. La intenció dels organitzadors va ser demostrar que la bicicleta era vàlida com a mitjà de transport per a llargues distàncies.
A partir de llavors va començar la febre del ciclisme. En l'aspecte tècnic s'investigava a marxes forçades per trobar noves solucions. La velocitat es va convertir en una obsessió en detriment del pes, l'equilibri o la seguretat. Els fabricants van tendir a homogeneïtzar les seves màquines i les descomunals rodes davanteres es van reduir a un diàmetre de 80 centímetres. Aquests invents, juntament amb l'ús de tubs d'acer soldats i els seients de molles, van portar a la bicicleta al cim del seu desenvolupament.
El fet d’aconseguir vehicles de més velocitat i resistència portaria a la creació d’esdeveniments esportius de major amplitud. Fruit de l’evolució de la bicicleta, a principis del segle XX es correrien les primeres edicions del Tour de França i el Giro d’Itàlia. Trobades competitives de les que parlarem més endavant.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada