El bicing porta en servei a
Barcelona des de fa set anys i en aquest temps ha assolit la xifra de 100.000
abonats, amb una mitjana de 50.000 desplaçaments al dia i una rotació per
bicicleta de sis a vuit usos diaris, el que el converteix en un els més eficients
del món. El seu èxit ha fet plantejar a l’ajuntament el fet d’introduir un
servei de bicicletes elèctriques de forma experimental.
De moment el servei comptarà
només amb 300 bicicletes. Les noves màquines estaran en servei a finals d'any i
per poder utilitzar els usuaris han de tenir la llicència del bicing, a la qual
hauran d'afegir una quota anual que no superarà els 15 euros. Aquesta tarifa
donarà accés a les noves màquines, però a més els usuaris hauran de pagar per
cada viatge. Això suposa que el servei serà força més car que el de la
bicicleta tradicional, en part per la por de les autoritats de que les bicis
elèctriques pateixin més fàcilment actes de robatori i vandalisme. Per aquesta
raó, només estaran disponibles en llocs comptats i força controlats, per poder
veure si el servei funciona adequadament.
El servei serà portat també per l’empresa
Clear Channel, que té la concessió del servei de bicing fins a l’any 2017. L’ajuntament
s’ha gastat uns cinc milions d’euros en posar en marxa aquest nou servei. Si l’experiment
funciona s’incorporaran les bicis elèctriques quan es renovi la concessió d’aquí
tres anys. En tot cas, les autoritats municipals han imposat un seguit de
condicions. La bici haurà de tenir un pes mai superior als 23 quilos i ha
d'assolir els 25 quilòmetres. la vida útil de la bateria de liti serà de 20.000
quilòmetres i estarà incorporada al xassís, de manera que no es pugui separar.
La càrrega total de la bicicleta es realitzarà en dues hores. A més a més, la
màquina haurà d’estar fabricada íntegrament a Catalunya. Es preveu que el
nombre d’usuaris sigui d’uns 8.000, però l’èxit de la bici elèctrica a d’altres
ciutats podria canviar les xifres i convertir-les en més altes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada