La posada en marxa del sistema públic de bicicletes elèctriques a Barcelona no acaba de funcionar, tot i que el sistema estarà en
mode de proves fins l’any 2017. L’ajuntament va decidir instal·lar el Bicing
elèctric després de l’èxit de la bicicleta pública a la ciutat. Tot i així, hi
ha un seguit d’aspectes que poden fer minvar l’ús de la bicicleta elèctrica
pública, començant per un preu de lloguer que els usuaris consideren massa
elevat. Per començar, per fer ús d’aquestes noves bicis cal ser client del
Bicing normal i abonar 14 euros anuals extra, a sumar als 47,16 euros també
anuals que es paguen pel Bicing normal. Una vegada l'usuari rep la targeta per
a la bici elèctrica, es paguen 45 cèntims pels 30 primers minuts de trajecte.
Més enllà, cada mitja hora es penalitza amb 80 cèntims de més, fins a les dues
hores. Per a les bicicletes a pedals, la primera mitja hora és gratuïta i el
pagament per cada 30 minuts de més és de 74 cèntims. Aquest alt preu ha fet que
molts ciclistes urbans esperin unes millors condicions econòmiques per
associar-se al Bicing elèctric, sobretot si es té en compte que molts d’aquests
clients usen la bici per trajectes no massa llargs dins la ciutat.
Un altre aspecte que ha aixecat crítiques és que
encara hi ha molt poques parades de Bicing elèctric. La xarxa elèctrica té 46
estacions, de les quals 41 són en aparcaments subterranis. A més, només n'hi ha
onze en quatre dels districtes més elevats, Sarrià-Sant Gervasi, Gràcia,
Horta-Guinardó i Nou Barris. L'escassetat d'aparcaments en dificulta la utilització
als usuaris que no hagin planejat el trajecte amb antelació. La senyalització
de nou de les estacions sota terra és, a més, limitada. Per assabentar-te d’on
són les parades cal consultar a la web del Bicing o a l’aplicació del mòbil,
cosa que resta agilitat al lloguer.
La conseqüència de tot plegat és que dels 4.000
usuaris inscrits el 2 de febrer s’ha passat a 2.250, dels quals només 750 n’han
confirmat la incorporació. Això suposa que el Bicing elèctric ha perdut en poc
temps dos de cada tres usuaris potencials. De tota manera, des de la companyia
es treu ferro al problema, tot assegurant que el sistema encara està en proves
i que tots aquests problemes s’aniran solucionant amb el temps.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada