Centre Logístic de Bicicletes Olot

dijous, 19 de febrer del 2015

El Bicing elèctric no acaba de funcionar

La posada en marxa del sistema públic de bicicletes elèctriques a Barcelona no acaba de funcionar, tot i que el sistema estarà en mode de proves fins l’any 2017. L’ajuntament va decidir instal·lar el Bicing elèctric després de l’èxit de la bicicleta pública a la ciutat. Tot i així, hi ha un seguit d’aspectes que poden fer minvar l’ús de la bicicleta elèctrica pública, començant per un preu de lloguer que els usuaris consideren massa elevat. Per començar, per fer ús d’aquestes noves bicis cal ser client del Bicing normal i abonar 14 euros anuals extra, a sumar als 47,16 euros també anuals que es paguen pel Bicing normal. Una vegada l'usuari rep la targeta per a la bici elèctrica, es paguen 45 cèntims pels 30 primers minuts de trajecte. Més enllà, cada mitja hora es penalitza amb 80 cèntims de més, fins a les dues hores. Per a les bicicletes a pedals, la primera mitja hora és gratuïta i el pagament per cada 30 minuts de més és de 74 cèntims. Aquest alt preu ha fet que molts ciclistes urbans esperin unes millors condicions econòmiques per associar-se al Bicing elèctric, sobretot si es té en compte que molts d’aquests clients usen la bici per trajectes no massa llargs dins la ciutat.
Un altre aspecte que ha aixecat crítiques és que encara hi ha molt poques parades de Bicing elèctric. La xarxa elèctrica té 46 estacions, de les quals 41 són en aparcaments subterranis. A més, només n'hi ha onze en quatre dels districtes més elevats, Sarrià-Sant Gervasi, Gràcia, Horta-Guinardó i Nou Barris. L'escassetat d'aparcaments en dificulta la utilització als usuaris que no hagin planejat el trajecte amb antelació. La senyalització de nou de les estacions sota terra és, a més, limitada. Per assabentar-te d’on són les parades cal consultar a la web del Bicing o a l’aplicació del mòbil, cosa que resta agilitat al lloguer.

La conseqüència de tot plegat és que dels 4.000 usuaris inscrits el 2 de febrer s’ha passat a 2.250, dels quals només 750 n’han confirmat la incorporació. Això suposa que el Bicing elèctric ha perdut en poc temps dos de cada tres usuaris potencials. De tota manera, des de la companyia es treu ferro al problema, tot assegurant que el sistema encara està en proves i que tots aquests problemes s’aniran solucionant amb el temps.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada