Aquesta és la iniciativa posada en marxa per l’Institut
Nacional de Salut dels Estats Units (NIH (National Institutes os Health)), que
va destinar uns 20.000 euros el 2014 per fomentar l'ús de la bicicleta per part
dels seus empleats. Segons sembla, una mitjana de 106 empleats s'acullen cada
mes a aquest programa d'ajudes, el que va suposar una despesa total de 27.500
dòlars (uns 24.350 euros) a tot 2014. A més, l'institut va invertir uns diners
addicional per a crear correus electrònics, newsletters , webs, presentacions o
seminaris que animin els assistents a usar diàriament la bici. Això és degut a
que els 20 euros no són pagats en efectiu, sinó que són un abonament que només
es pot gastar en botigues de bicicleta locals.
Aquesta iniciativa es va posar en marxa l’any 2011 per
dues raons. Una, la de procurar la salut i el benestar dels treballadors de l’Institut,
l’altra per intentar reduir l’efecte dels gasos contaminants a la capital del
país. El resultat al cap de quasi quatre anys és que el NIH té la majoria dels
ciclistes de qualsevol agència federal en l'àrea de Washington DC i s'ha
aprofitat d'un benefici de transport franja escrit en el Codi de Rendes
Internes que permet a les agències del govern per proporcionar subsidis per als
ciclistes. L’èxit de la proposta ha provocat que d’altres organismes han seguit
el NIH i començat els seus propis programes de subsidi de la bicicleta, incloent
tot el Departament de Salut i Serveis Humans (HHS), el Departament d'Afers de
Veterans, el Departament de l'Interior i el Departament de Transport. A més, la
proposta s’ha estès a d’altres estats del país, que no només financen l’ús de
la bici entre els seus treballadors, sinó que també comencen a establir un
seguit d’estudis científics que quantifiquin els beneficis econòmics, socials i
ecològics que provoca la bicicleta entre els treballadors nord-americans. Com podem
veure, les tendències en el país dels automòbils està canviant ràpidament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada