En una entrada
anterior comentàvem la importància del sistema públic de bicicletes de París,
actualment el més gran del món després de que la capital francesa desbanqués a
les ciutats xineses de Wuhan i Hangzhou. Si bé la posada en marxa de l’anomenat
Vélib’ va tenir molts problemes, degut sobretot a la desconfiança de gran part
dels parisencs per la bici pública i també per problemes de vandalisme, el cert
és que avui en dia París és un referent mundial en desplaçaments en bicicleta
per la ciutat.
De tota manera,
tot i que els viatges en aquest vehicle s’han triplicat des del 2001, el cert
és que encara suposen només el 3 per cent dels desplaçaments, molt allunyat
encara del 7 per cent de Sevilla, que és una de les ciutats europees que més
utilitza la bici. El nou 'Pla de la Bicicleta' de París té com a objectiu aconseguir que
el 15 per cent dels desplaçaments es realitzi en bicicleta a 2020. Per a això,
s'ampliaran la xarxa de carrils bici, es crearan nous aparcaments i es limitarà
la velocitat a 30 km/h en moltes zones de la capital. A més, s’incentivarà l’ús
de la bicicleta per part dels turistes, el que implicarà que moltes zones d’interès
cultural de la ciutat es vegin reformades per tal de que això sigui possible. També
se subvencionarà la compra de bicicletes elèctriques per part dels ciutadans. Davant
el possible canvi, s'ha consultat amb experts i arquitectes per no alterar
massa algunes de les seves emblemàtiques avingudes i enclavaments històrics.
Zones de gran afluència -i de gran trànsit també- que han de ser meticulosament
analitzades.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada