Una dada per començar: El
2013, es van vendre a Espanya més d'un milió de bicicletes, superant per segon
any consecutiu les vendes d'automòbils (722.703). Xifres que van animar al
sector, que va facturar un 2,48% més que l'exercici anterior i que va moure més
de mil milions d'euros, segons l'Associació de Marques de Bicicletes d'Espanya
(AMBE). A més, en els últims cinc anys, les ciutats han viscut una tranquil·la
revolució ciclista. Entre 2008 i 2011, el nombre de persones que arribava a la
feina en bici es va duplicar; va passar del 6,8% al 11,9%, segons l'últim
Baròmetre de la Bicicleta de la Direcció General de Trànsit.
Es pot valorar aquest creixement
a partir de quatre punts, que tenen en compte tant els beneficis econòmics com
els guanys intangibles:
1.
A Espanya hi ha 3.000 empreses de bicicletes que donen
feina a 14.000 persones. La producció estatal va arribar el 2013 a les 374.517
unitats.
2.
El 2013 es van vendre 1.034.374 bicicletes. La facturació
del sector va ser de 1.050 milions, el 60% per vendes, un 24% per components i
un 16% en roba i accessoris.
3.
El preu mitjà que es paga per una bicicleta de muntanya
és de 211 euros. Una de ciutat costa una mitjana de 169.
4.
Cada ciclista genera 276 euros de benefici intangible a
la societat.
Avui en dia la bicicleta de
muntanya continua sent el tipus més venut, amb el 63 per cent de les unitats,
però la bici urbana (7 per cent) i l’elèctrica (1 per cent) van augmentant les
seves vendes. Malgrat aquest boom, molts empresaris de la bicicleta creuen que
el sector està vivint una mena de bombolla econòmica que pot esclatar en
qualsevol moment. S’obren molts comerços dedicats a la bicicleta, un vehicle
que està generant una flux econòmic potser exagerat. El temps si aquesta
tendència social s’estabilitza d’alguna manera, o segueix creixent, fet que
podria suposar un canvi social important.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada