EuroVelo,
la xarxa europea de vies ciclistes, està composta per 14 rutes de llarga
distància que travessen tot el continent europeu. Dels 70.000km de ruta, ja hi
ha més de 40.000 en servei i l'objectiu és que estigui completament disponible
el 2020. El projecte Eurovelo està coordinat a nivell europeu des de la
European Cyclists 'Federation (ECF) a Brussel·les, i cada país té una
coordinació a nivell nacional. A Espanya, aquesta coordinació estarà liderada
pel MAGRAMA i en ella estaran presents Comunitats Autònomes, Diputacions i
organitzacions ciclistes. La coordinadora serà l'interlocutor amb EuroVelo a
nivell europeu i coordinarà a les diferents administracions en la implantació
del projecte (rutes, senyalització, etc.). Els objectius principals d’EuroVelo
són:
-Promoure
econòmica, ambiental i socialment els viatges sostenibles.
-Fer
publicitat de la qualitat de les rutes EuroVelo en tots els països europeus
participants.
-Crear
una signatura uniforme de rutes EuroVelo d'acord amb les normes publicades i
unificades.
-Informar
a escala europea sobre rutes EuroVelo i rutes ciclistes nacionals.
-Donar
suport al desenvolupament de centres de coordinació nacionals per a la ruta EuroVelo
i les rutes nacionals.
-Intercanviar experiències i bones pràctiques
entre els Estats i les regions d'Europa, estimulant les estratègies del
ciclisme d'alta qualitat.
En
última instància, les administracions públiques tenen interès a potenciar el
turisme sostenible, accessible, que permet atreure turistes amb temps, un alt
nivell adquisitiu, potenciar el turisme rural, de cap de setmana. El
cicloturista gasta més, visita més petits establiments, es perd moltes vegades
al llarg de la ruta. Les administracions ja assumeixen que el cicloturisme és
clau per combatre l'estacionalitat (dependència del sol i platja), crear
ocupació i millorar l'economia de molts pobles i zones rurals. Hem de tenir en
compte que El 7,6% dels europeus utilitza la bicicleta com el seu principal
mitjà de transport i es pretén que el 2020 sigui el 15%. Respecte al traçat, la xarxa està
desenvolupada en un 60% i s’espera que el 2020 estigui acabada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada