La
Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) és una de les universitats més importants
de Catalunya. La comunitat universitària està formada per unes 50.000 persones,
que generen uns 200.000 desplaçaments diaris. El 59,7% de les persones que van
a la UAB ho fan en transport públic, mentre que el 40% utilitza el vehicle
privat, segons els resultats de l'Enquesta d'Hàbits de la Mobilitat de la
Comunitat Universitària 2013, que s'han donat a conèixer fa poc. En aquest
sentit, és interessant observar com la bicicleta és un dels vehicles que més
està sent utilitzat pels universitaris. Per aquesta raó, La UAB ha presentat
aquest dimecres un pla integral sobre la bicicleta sota el nom 'BiciUAB', que
pretén facilitar el creixement d’aquesta tendència, mitjançant un seguit d’actuacions
sobre el terreny. El pla proposa la connexió amb bicicleta amb nuclis de
població veïns al campus com Cerdanyola, Sant Cugat, Sant Quirze, Bellaterra i
Sabadell i fixa les vies per on han de fer-se els carrils bici. A més, proposa
arranjaments i acords amb les administracions corresponents per dur-ho a terme.
En concret, proposa ampliar fins a quatre kilòmetres els carrils bici que
actualment connecten amb el campus. Pel que fa als carrils interns, la proposta
és passar dels tres actuals als cinc.
D’altra
banda, es té la intenció de construir diversos aparcaments gratuïts on hi
càpiguen entre 15 o 20 bicicletes i es crearà l'Espai BiciUAB en un lloc
central del campus i que servirà per atendre els usuaris de la bicicleta amb
una botiga-taller, un servei de préstec, d'informació i dinamització amb organització
de sortides guiades i tallers d'auto-reparació. També s’ubicaran diversos
vestidors amb dutxes pels ciclistes que arribin a la universitat. Totes
aquestes actuacions formen part d’un pla integral on es facilitarà la connexió
entre bicicleta i servei públic de transport. De fet, la intenció és que siguin
els universitaris els que posteriorment influeixin amb la seva actitud a la
resta de la societat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada