Des de l’any 2007,
Barcelona compta amb un servei municipal de lloguer de bicicletes anomenat
Bicing, que intenta desenvolupar un mitjà sostenible i ecològic per la ciutat.
Com d’altres serveis similars a diverses ciutats europees, com Amsterdam o
Berlin, el servei de Bicing es fonamenta en el pagament d’una quota mensual o
bé d’un pagament per ús individualitzat. Avui en dia el Bicing compta amb prop
de 200.000 abonats, amb més de 400 estacions i 6.000 bicicletes, tot i la
pujada progressiva del servei, que va passar dels 6 euros inicials per any, als
més de 47 euros en l’actualitat. La primera ciutat espanyola en instal·lar un
servei públic de bicicletes va ser Gijón l’any 2004, seguida de Barcelona i
Sevilla. Des d’aquest moment, una empresa com aquesta ha estat ubicada a moltes
ciutats del món, entre les que destaca Buenos Aires, que fa ben poc ha iniciat
el servei de forma gratuïta per a tots els ciutadans.

El grup d’ICV-EUA
ha estat el més crític al respecte i ha lamentat que un servei públic acabi
tenint el nom d’una empresa privada (el servei passarà a dir-se Vodafone
Bicing). Per ERC l'acord amb l'empresa multinacional vulnera l'ordenança de
Paisatge Urbà de l'Ajuntament de Barcelona, a més de menystenir un element
emblemàtic de la ciutat. El PP, en canvi, tot i celebrar l’entrada d’una
empresa privada en el BIcing, ha lamentat l’absència d’un concurs públic que
hagués permès recaptar més diners per l’ajuntament.
En tot cas,
l’entrada de Vodafone en el servei públic de bicicletes de Barcelona entrarà en
vigor el dia 1 d’abril d’enguany. Per més informació, podeu consultar la pàgina
oficial del servei:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada