Centre Logístic de Bicicletes Olot

dijous, 27 de març del 2014

Nou patrocini del Bicing de Barcelona

Des de l’any 2007, Barcelona compta amb un servei municipal de lloguer de bicicletes anomenat Bicing, que intenta desenvolupar un mitjà sostenible i ecològic per la ciutat. Com d’altres serveis similars a diverses ciutats europees, com Amsterdam o Berlin, el servei de Bicing es fonamenta en el pagament d’una quota mensual o bé d’un pagament per ús individualitzat. Avui en dia el Bicing compta amb prop de 200.000 abonats, amb més de 400 estacions i 6.000 bicicletes, tot i la pujada progressiva del servei, que va passar dels 6 euros inicials per any, als més de 47 euros en l’actualitat. La primera ciutat espanyola en instal·lar un servei públic de bicicletes va ser Gijón l’any 2004, seguida de Barcelona i Sevilla. Des d’aquest moment, una empresa com aquesta ha estat ubicada a moltes ciutats del món, entre les que destaca Buenos Aires, que fa ben poc ha iniciat el servei de forma gratuïta per a tots els ciutadans.
Sí que és cert que el Bicing és un èxit en una ciutat com Barcelona i que les seves bicicletes, de color vermell i blanc, ja són un emblema per molts. De tota manera, els més crítics sempre han posat en dubte el seu finançament i el fet de que les bicicletes pateixen sovint actes de vandalisme. En aquest sentit, l’última polèmica ha sorgit amb l’aprovació per part de l’ajuntament del patrocini d’empreses privades en el servei, el que ha fet aixecar veus crítiques per part de diversos grups polítics del consistori. Veient que el Bicing era difícil de finançar, el govern municipal de l’alcalde Xavier Trias va proposar primer apujat l’abonament un 116 per cent, fet que va ser considerat abusiu per molts ciutadans i que va provocar que la proposta es tirés enrere. Però el que ha fet aixecar veus més discordants ha estat l’entrada com a patrocinador de l’empresa Vodafone, que pagarà a l’ajuntament uns 4 milions d’euros durant tres anys per tenir publicitat en les bicicletes públiques. A més de contribuir al finançament del servei, l'acord implica el desenvolupament per part de Vodafone d'aplicacions NFC, basades en el Vodafone Wallet, per activar el servei o desancorar la bicicleta. A més l'app de Bicing incorporarà altres funcions relacionades amb l'ús de Bicing com distància recorreguda, velocitat mitjana o impacte en la petjada de carboni.
El grup d’ICV-EUA ha estat el més crític al respecte i ha lamentat que un servei públic acabi tenint el nom d’una empresa privada (el servei passarà a dir-se Vodafone Bicing). Per ERC l'acord amb l'empresa multinacional vulnera l'ordenança de Paisatge Urbà de l'Ajuntament de Barcelona, a més de menystenir un element emblemàtic de la ciutat. El PP, en canvi, tot i celebrar l’entrada d’una empresa privada en el BIcing, ha lamentat l’absència d’un concurs públic que hagués permès recaptar més diners per l’ajuntament.
En tot cas, l’entrada de Vodafone en el servei públic de bicicletes de Barcelona entrarà en vigor el dia 1 d’abril d’enguany. Per més informació, podeu consultar la pàgina oficial del servei:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada