Fa poc més d’un any, el famós índex Copenhagenize va
atorgar a la ciutat de Sevilla el quart lloc en la llista de millors ciutats
per als ciclistes. Aquest índex assenyalava també la “política visionària” dels
poders públics en la seva aposta per un mitjà de transport saludable i
respectuós amb el medi ambient, amb la creació de Sevici, el servei de lloguer
públic de bicicletes de la ciutat, que tenia la intenció d’ampliar-se a
d’altres ciutats andaluses gràcies a la creació de noves infraestructures
viàries incloses en l’ambiciós Pla Andalús de la Bicicleta. La potenciació de l’ús
de la bici havia aconseguit que, en només set anys, el nombre de ciclistes
passés del 0’5% de la població al 7%, fet que va provocar que Sevilla es col·loqués
només per darrera de ciutats de gran tradició ciclista com Amsterdam,
Copenhagen i Utrech.
Dotze mesos després, però, la situació ha canviat molt
i Sevilla ha passat de la quarta posició a la desena. Els motius d’aquesta
dràstica davallada són, segons els responsables de Copenhagenize, en què
Sevilla "s'ha adormit en els llorers". Tot i que la segueixen
considerant una ciutat interessant per als ciclistes urbans, la bona feina feta
en els últims anys no és suficient per mantenir-se en l'elit, que ara ocupen
altres ciutats europees. Segons indiquen els responsables de l’associació A Contramano, la més important en matèria de mobilitat ciclista a la capital
sevillana, durant els últims anys, el Govern Municipal del PP "ha descuidat
la infraestructura ciclista de la ciutat , alguna cosa que altres prestigioses
institucions com el CES de Sevilla o el Defensor del Poble Andalús han posat
també de manifest ".
Ara mateix la llista de les deu millors ciutats del
món per als ciclistes són Amsterdam, Copenhagen, Utrech, Estrasburg, Eindhoven,
Malmo, Nantes, Bordeus, Anvers i Sevilla. Cal remarcar, d’altra banda, que l’onzena
posició ara la té Barcelona, que ha pujat sis llocs des del dissetè lloc de l’any
passat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada