Ens trobem en un moment històric on la bicicleta s’està
convertint en el paradigma del transport sostenible i en la recepta per fer de
les ciutats un lloc més sà i acollidor. En aquest sentit, no ens ha d’estranyar
que aquest vehicle s’estigui convertint en un element d’estudi social, econòmic
i polític, sobretot després de que la bici sigui també una eina per a la
innovació tecnològica. Una d’aquestes innovacions és, sens dubte, la bicicleta
elèctrica, un mitjà de transport que planteja
dubtes de si és realment una bicicleta amb totes les seves lletres i característiques i de si realment beneficia la salut pública. Per aquesta raó, un estudi noruec ha decidit investigar les tendències de la bici elèctrica, per tal de saber quins són els seus beneficis.
dubtes de si és realment una bicicleta amb totes les seves lletres i característiques i de si realment beneficia la salut pública. Per aquesta raó, un estudi noruec ha decidit investigar les tendències de la bici elèctrica, per tal de saber quins són els seus beneficis.
Les seves conclusions no deixen lloc al dubte. Les bicis
elèctriques augmenten la quantitat de ciclisme, tant respecte al nombre de
viatges com la distància en bicicleta
realitzada. És a dir, la gent que té una bicicleta elèctrica la utilitza, de
mitjana, dues vegades més i fa el doble de quilòmetres amb ella, fins al punt
que converteixen la bicicleta al medi amb el que fan la meitat dels seus
desplaçaments. Aquest fet es dóna sobretot entre la gent de més edat, que veuen
en la e-bike la manera de seguir pedalant sense fer esforços als que no estan
preparats. A més, les bicis elèctriques tenen un efecte major en dones que els
ciclistes masculins i fan augmentar l’ús que se’n fa d’aquest vehicle,
desplaçant el cotxe com a mitjà de transport prioritari. Les dades d’aquest
estudi poden servir, sens dubte, per estructurar una nova política en la
mobilitat urbana i el transport sostenible.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada