Centre Logístic de Bicicletes Olot

dilluns, 27 de juliol del 2015

Els accidents més habituals en bicicleta

Un interessant article aparegut al diari El Periódico de Catalunya esmenta els accidents més habituals que es donen entre els ciclistes, especialment els urbans. Des de fa prop de deu anys, la bicicleta ha anat recuperant terreny en el si de les ciutats, fins al punt de que els mateixos ajuntaments han anat introduïnt normatives específiques i han promogut l'ús de la bici mitjançant serveis públics de bicicleta. La convivència entre automòbil i bicicleta, però, no està sent fàcil. Per aquesta raó s'ha intentat fer una llista dels accidents més habituals que es produeixen fruit d'aquesta convivència, i on els ciclistes acostumen a sortir més malparats.
Un d'aquests accidents més habituals és el gir a la dreta sense mirar.La bici desitja seguir recte pel seu carril reservat i té prioritat, però el turisme pega un cop de volant i se l'emporta per davant. El conductor, ni una sola esgarrinxada. El ciclista, dependrà de la sort que hagi tingut. El perill es multiplica si es tracta d'un camió o un bus. Una dona va perdre així la vida a Barcelona fa tres anys, a la cruïlla de Diputació amb Aribau. El camioner no la va veure, i ella no va poder esquivar-lo. Segons la DGT, gairebé la meitat dels accidents amb bicis implicades es produeixen pels girs a la dreta indeguts dels vehicles.
 El xoc lateral és un altre clàssic. Una bici abandona la vorera i s'incorpora a la calçada, per on avança un cotxe o una moto. En aquest tipus de sinistres juga un paper fonamental la bona visibilitat. Contenidors, zones de càrrega i descàrrega o excessiva vegetació no són recomanables en els cantons o passos en què poden creuar-se els mitjans de transport.
La distància de seguretat és sens dubte la causa més habitual a la carretera, on els accidents solen ser molt més greus per la velocitat a la qual se circula. El mínim és d'un metre i mig, però són molts els que, per la raó que sigui, passen fregant la bicicleta. El deixant d'aire que genera o l'ensurt pot acabar amb el ciclista per terra. En ciutat, per evitar aquestes situacions, el millor és, de nou, ocupar tot el carril, és a dir, evitar fer-se a un costat i col·locar-se al centre, de manera que els cotxes hagin de situar-se en l'altre carril per poder avançar. Al cap ia la fi, la bici és considerada un mitjà de transport més.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada