Centre Logístic de Bicicletes Olot

dilluns, 20 de juliol del 2015

La bicicleta beneficia el comerç

Ens volem fer ressó d'una notícia apareguda a la revista nord-americana Momentum, on es demostra la importància de la bicicleta en l'àmbit del petit comerç de proximitat. De fet, la revista assenyala sis aspectes a tenir en compte en la relació entre la bici i el consum, que aquí volem exposar.


1. Els ciclistes fan més parades no planejades. I òbviament, això té un reflex directe en la caixa que fan els comerciants. Molt sovint els usuaris de la bici no tenen un pla predeterminat a l'hora d'agafar el seu vehicle i són molt més propensos a aturar-se a llocs on no tenien planejat. Això es degut sobretot a la major facilitat per pujar i baixar de la bicicleta que no pas de l'automòbil.

2. Els turistes gasten més en zones de bike-friendly. Cada vegada són més els turistes que, en arribar a una ciutat, es decanten per la bicicleta com a mitjà de transport principal per conèixer la ciutat, fruit d'un auge ciclista que els comerciants comencen a veure amb bons ulls.

3. Els ciclistes es desplacen més lluny per consumir. Moure 's en bicicleta és quatre vegades més ràpid que fer-ho a peu. Per això és molt més probable que un ciclista arribi a comerços d'altres barris. Comerços als quals no anirien caminant i, per descomptat, als quals ni tan sols es plantegen anar en cotxe o en transport públic.

4. La infraestructura ciclista atreu més clients que la pensada pels cotxes. De fet, en l'espai destinat per un cotxe hi caben fins a sis bicicletes, una infraestructura vial que provoca un augment de clients insospitat i ben rebut pels comerciants.

5. Els ciclistes compren més vegades. Un estudi recent realitzat a Münster (Alemanya) va analitzar els patrons de despesa dels consumidors en tres grans supermercats i grans magatzems. Van determinar que la gent que anava a fer la compra amb bicicleta comprava amb més freqüència que les persones en els cotxes: onze vegades al mes en comparació amb les set dels automobilistes. De cara al petit comerç, aquesta major freqüència és clau per al floriment del negoci.

6. Els ciclistes gasten més diners. Així de simple. Potser és perquè tenen més a la butxaca, gràcies a l'estalvi que suposa no gastar diners en gasolina, però el fet és que tots els estudis realitzats en ciutats dispars com Berna, San Francisco o Nova York confirmen que els ciclistes urbans estan més disposats a gastar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada