Fa poques setmanes es va celebrar a Barcelona el
Mobile World Congress, la trobada més important del món del mòbil i les noves
tecnologies. Una de les novetats més importants del congrés d’enguany ha estat
l’aposta de la companyia Ford respecte la bicicleta elèctrica, ja que ha
presentat dos prototips d’aquest tipus de vehicle que pretenen la forma en que
ens desplacem per rutes urbanes. Les bicicletes es diuen MoDe:Me i MoDe:Pro, i tot i que són molt
semblants estan destinades a públics molt diferents. Totes dues bicis compten
amb un motor de 200 watts i una bateria de 9 ampers-hora, que proporciona
pedaleig elèctric per a velocitats de fins a 25 km / h. Aquestes dades
serveixen a Ford per recollir dades dels usuaris per millorar el servei i el
seu disseny ha estat seleccionat entre propostes de 100 dels seus empleats.
Quant a les seves característiques particulars, la
MoDe:Me està pensada per a desplaçaments en ciutats amb gran volum de trànsit,
mentre que la MoDe:Pro és idònia per a ús comercial (missatgers, electricistes,
transport de mercaderies ...) i, per tant, va ser dissenyada per al seu transport
en vehicles comercials. Si se li connecta l'iPhone 6 i l'aplicació mode: Link,
la bicicleta avisa de quan girar mitjançant la vibració dels manillars. A més,
activa els senyals i avisarà de possibles riscos i alertes. Finalment, podrà
connectar-se i comunicar-se amb altres vehicles. Totes dues bicis són plegables
i tenen també com a objectiu evitar uns embussos de trànsit que arriben a
suposar unes pèrdues de més de 100 milions d’euros l’any a Europa.
Tot plegat és una important aposta per la bicicleta
urbana per una de les companyies més importants del món, i demostra les
capacitats de la bici com a element d’innovació tecnològica, tant respecta a la
connectivitat en xarxa, el desenvolupament sostenible o l’autonomia personal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada