L’Índia és una d’aquelles economies emergents que
estan provocant un canvi en la globalització i que estan començant a marcar
estratègies noves dins de les institucions internacionals com el Banc Mundial
(BM), el Fons Monetari Internacional (FMI) o l’Organització Mundial del Comerç
(OMC). Considerada la democràcia més important del món, i malgrat les seves
desigualtats econòmiques, l’Índia posseeix un interessant entramat social que
està reclamant noves perspectives polítiques i econòmiques.
Una d’aquestes perspectives té a veure amb la
bicicleta, un mitjà de transport que és essencial dins les classes més humils
del país. Per aquesta raó, l’organització All India Bicycling Pedallers’ Forum ha
reclamat al govern un canvi de consideració de la bicicleta dins del comerç
internacional. Del que es tractaria és d’incloure
a la bicicleta dins la categoria de producte verd, el que els permetria reduir
o eliminar els aranzels d'importació, que dificulten el creixement i el foment
del ciclisme urbà al país.
Segons les normes de la mateixa OMC, els productes
verds, com panells solars, turbines de vent i convertidors catalíptics, tenen
només un aranzel del 5 per cent, mentre la bicicleta el té d’un 30 per cent,
fet que converteix la bici en un producte moltes vegades inaccessible per gran
part de la població. D'aquí que hagin demanat al ministre de finances, Arun
Jaitley, que valori el tremend efecte positiu sobre el medi ambient que té la
bicicleta, un vehicle l'únic combustible del qual és l'energia humana. Com afirma
el mateix Mahendra Awasthi, coordinador de l’organització, "Els beneficis
d'anar en bici són significatius per l'estalvi d'energia i l'alleujament de la
congestió urbana que suposa, a més d'apostar per un estil de vida
saludable". Una proposta que és un exemple per moltes economies emergents,
ja que conté en ella un defensa del medi ambient i una ajuda als més humils.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada