
Una de les sessions més concorregudes va ser la de
l'ex-comissionada de transport de Nova York, Janette Sadik-Khan, que ens va
recordar com cada 30 segons mor una persona a les vies i com el repte real és
canviar la cultura i la mentalitat que hem construït al voltant del cotxe. D’altra
banda, del fòrum també va resultar la petició d'incloure els vianants i les
ciclistes a la proposta d'objectius de desenvolupament sostenible de les
Nacions Unides que se signarà a l'octubre pròxim.
Fins fa pocs anys era impensable que un fòrum d’aquest
tipus congregués tanta gent de països tan diferents i amb objectius socials,
urbans i econòmics tan diferenciats. El cert és que encara hi ha molts aspectes
que han de ser valorats i analitzats dins del món de la bicicleta urbana, però
el que està clar és que la bici s’està convertint en un element de canvi
essencial en la relació entre ciutadania i ciutat. En tot cas, l’èxit de la
proposta (originada a Llatinoamèrica) ha portat ha prosseguir en les
celebracions d’aquest fòrum, que l’any que ve es farà a Santiago de Xile
després d’haver guanyat la candidatura enfront de ciutats com Mèxic D.F. o
Moscou. Veurem aleshores quines noves propostes i iniciatives es plantegen
aleshores.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada