Centre Logístic de Bicicletes Olot

dimecres, 11 de març del 2015

Autopistes per a bicicletes a Holanda

En aquest mateix bloc hem repetit sovint la importància que te un país com Holanda per la promoció i l’ús general de la bicicleta entre els ciutadans. Potser degut a la seva senzilla i plana orografia, potser per la maduresa de la seva població en aquest tema, el cert és que dels Països Baixos acostumen a sorgir propostes d’allò més interessant que després són imitades, amb millor o pitjor sort, per altres països o ciutats.
Una d’aquestes propostes és la creació de tot un seguit d’autopistes destinades a les bicicletes. Aquestes autopistes serien usades sobretot per les bicicletes elèctriques, uns vehicles que poden assolir fins a 45 quilòmetres per hora, tot i que solen tenir limitada la velocitat a 25. La infraestructura, que uniria en un principi les ciutats holandeses de Groningen, Haren, Assen i Tynaarlo, tindria una amplada de fins a tres metres, per tal de que les bicis poguessin circular sense problemes. En total, parlem d'uns 30 quilòmetres, distància que a algú se li pot fer alguna co
sa llarga en una bicicleta normal però que, sens dubte, seria d'allò més accessible propulsats per una elèctrica d'elevada potència. El càlcul és que, donada l'orografia holandesa i el rendiment d'aquestes bicicletes, la mitjana de velocitat en llargs trajectes és de 30 quilòmetres per hora. Això suposaria que fins i tot distàncies relativament llargues podrien fer en un temps assumible.
La iniciativa ha calat en la veïna Bèlgica, que podria sumar-se a aquesta filosofia. Un polític local, Peter Hertog, considera que amb aquestes autopistes ciclistes "les bicicletes serien perfectes per a la major part dels desplaçaments diaris", i s'atreveix a afegir que "l'auge de les bicicletes elèctriques implica que molts més trajectes, que molts més destinacions, són accessibles per a més gent i en un temps molt més breu”.

No crec que triguem gaire a veure construir-se aquestes noves autopistes de bicicletes a Holanda. Veurem si la proposta qualla en d’altres països sense tanta tradició ciclista.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada