
Cal dir, però, que l’estudi a
agafat com a referència la ciutat de Copenhagen. La capital danesa és de llarg la
ciutat més amistosa amb la bicicleta, ja que el 26 per cent dels seus
desplaçaments diaris es realitzen amb aquest mitjà de transport. Si extrapoléssim
les dades d’aquesta urbs a la resta d’Europa, els resultats serien d’allò més eloqüents.
L’ús extensiu de la bici podria beneficiar el comerç minorista, dedicat al
manteniment de les bicicletes, la venda d'accessoris i el condicionament de
carrils o espais destinats a aquest mitjà de transport.
Així mateix, també es reduirien
les emissions de gasos i els accidents de trànsit, amb els beneficis que això
comportaria per a la salut, calculant una mitjana de 10.000 vides salvades a
l'any. En el cas d'Espanya, l'OMS estima que es podrien crear uns 3.700 llocs
de treball i s'evitarien unes 200 morts anuals.
Cert que són projeccions
numèriques i econòmiques, però també és cert que són dades que donen què
pensar. En tot cas, l’auge de la bici està portant a moltes ciutats a potenciar
el seu ús. Veurem què ens depara el futur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada