En un antic posthavíem comentat l’auge que està tenint la bicicleta elèctrica en els ciclistes
de totes les edats. Assenyalàvem que, per exemple, a la Unió Europea s’havien
venut 20 milions de bicicletes davant 13.140.000 d'automòbils. A més, mentre
les vendes de cotxes queien el 2% entre 2010 i 2011, un actor gairebé
nouvingut, la bicicleta elèctrica, que incorpora una petita bateria, creixia el
22%.
Totes aquestes
dades s’han incrementat notablement al llarg d’aquests mesos, fins al punt de
que les projeccions apunten que d’aquí una dècada,
el 2023, es vendran pel món
uns 40 milions de bicicletes elèctriques. El 2013 s’han venut uns 31 milions d’unitats,
Un creixement anual vertiginós que s'explica per factors com la pujada dels
preus del petroli, la congestió del trànsit o el traçat de les noves
urbanitzacions a les grans ciutats. Aquest creixement, però, no es similar en
els diversos llocs del món. A Àsia el creixement de la bici elèctrica és
espectacular, seguit d’Europa gràcies a la implicació dels poders públics en la
promoció d’aquest transport. De fet, la major part de les ciutats amb servei
públic de bicicletes incorporen també l’opció de la bici elèctrica. No obstant,
l’ús d’aquest tipus de vehicle als Estats Units està encara en una fase molt
embrionària, tot i que la bicicleta clàssica comença a ser un factor importantentre els joves, que es desvinculen cada cop més de l’automòbil per
desplaçar-se.
Segons els
experts, en pocs anys la bicicleta elèctrica serà el mitjà de transport més
utilitzat del món. Això està provocant una implicació de les grans empreses per
les innovacions tecnològiques relacionades amb el transport elèctric i un
abaratiment progressiu dels costos i del preu final, fet que convertirà la
bicicleta elèctrica en un article més assequible per a tothom.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada