Centre Logístic de Bicicletes Olot

divendres, 21 de novembre del 2014

Barcelona fa fora les bicicletes de la vorera

Barcelona s’està convertint en un referent de primer ordre i en una de les ciutats on més està creixent l’ús de la bicicleta en via pública. És de suposar que l’ajuntament hagi d’anar normativitzant en aspectes tan necessaris com la relació entre ciclistes, vianants i cotxes. En el cas de les bicis, el consistori ha decidit, amb el suport del PSC, imposar una ordenança que dificulti la presència de ciclistes a les voreres. La nova norma s'aplicarà immediatament en aquells carrers que tinguin carril bici o bé un espai habilitat a la calçada. A la resta d'avingudes, només es podrà circular amb bicicleta en aquelles voreres de més de més de cinc metres d'amplada i tres d'espai públic, mesures que compleixen gairebé exclusivament les de l'Eixample. Aquesta prohibició s’anirà aplicant de forma esgraonada, i es donarà una moratòria de 18 mesos per la prohibició total, mentre s’anirà invertint en les infraestructures necessàries per separar definitivament l’espai dels ciclistes i dels vianants.
Aquesta proposta ha estat recolzada per tots els grups polítics excepte el PP. El grup d’ICV, per al contrari, s’ha mostrat favorable, però proposa la creació progressiva de més carrils bicis i una xarxa on hi hagi zones de velocitat reduïda a 30 quilòmetres per hora. En tot cas, aquesta normativa, que diferencia cada cop més entre bicis i vianants i entres bicis i cotxes, ha anat acompanyada d’altres propostes. Una d’elles prohibeix la circulació de grups més grans de 15 bicicletes  "Quan aquestes provinguin del lloguer per persona física o jurídica que exerceix una activitat de tipus turístic o d'oci amb ànim de lucre". Es respon així a les queixes de molts veïns de zones turístiques com Ciutat Vella o Sagrada Família, que veien com molts ciclistes ocupaven espais només aptes per anar a peu.

S’ha legislat també la relació entre ciclistes i conductors, un aspecte on la bici és l’element fràgil de l’equació. La nova norma preveu controlar la conducta de la resta de vehicles. Aquests han de mantenir una distància mínima per darrere de tres metres respecte a la bicicleta, mesura que variarà segons la velocitat. Tampoc podran efectuar maniobres d'assetjament cap als ciclistes, ni fer-los llums ni tocar el clàxon. Tot plegat una forma d’ordenar el trànsit viari, en una relació entre ciutadans on molts d’ells ja usen habitualment la bici per desplaçar-se.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada