
Aquesta proposta
ha estat recolzada per tots els grups polítics excepte el PP. El grup d’ICV,
per al contrari, s’ha mostrat favorable, però proposa la creació progressiva de
més carrils bicis i una xarxa on hi hagi zones de velocitat reduïda a 30
quilòmetres per hora. En tot cas, aquesta normativa, que diferencia cada cop
més entre bicis i vianants i entres bicis i cotxes, ha anat acompanyada d’altres
propostes. Una d’elles prohibeix la circulació de grups més grans de 15 bicicletes
"Quan aquestes provinguin del
lloguer per persona física o jurídica que exerceix una activitat de tipus
turístic o d'oci amb ànim de lucre". Es respon així a les queixes de molts
veïns de zones turístiques com Ciutat Vella o Sagrada Família, que veien com
molts ciclistes ocupaven espais només aptes per anar a peu.
S’ha legislat
també la relació entre ciclistes i conductors, un aspecte on la bici és l’element
fràgil de l’equació. La nova norma preveu controlar la conducta de la resta de
vehicles. Aquests han de mantenir una distància mínima per darrere de tres
metres respecte a la bicicleta, mesura que variarà segons la velocitat. Tampoc podran
efectuar maniobres d'assetjament cap als ciclistes, ni fer-los llums ni tocar
el clàxon. Tot plegat una forma d’ordenar el trànsit viari, en una relació
entre ciutadans on molts d’ells ja usen habitualment la bici per desplaçar-se.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada