Centre Logístic de Bicicletes Olot

divendres, 5 de setembre del 2014

La Brompton, una bicicleta històrica

L'any 1976 el britànic Andrew Ritchie, llavors jardiner d'ofici, va decidir provar a fer un bici plegable. Ritchie va obtenir l'ajuda financera d'uns quants amics i va fundar la companyia «Brompton Bicycles». El nom era igual al de la famosa església londinenca del immaculat Sagrat Cor de Maria, coneguda popularment i incorrectament com Brompton Oratory, i que es podia veure des del seu apartament. El resultat va ser una bicicleta plegable que de seguida va causar furor entre els ciclistes urbans de Londres.
La bicicleta Brompton te fonamentalment un únic model, amb algunes modificacions en els materials del quadre i diverses opcions d'equipament. Presenta un característic tub principal corbat amb una frontissa per al desplegament. La part posterior de la bicicleta està composta per un triangle basculant, mentre que les rodes són de 16 polzades (40,64 cm), amb un canvi de pinyons interns de tres velocitats, sense canvi de plat. Té una tija de selló llarg de longitud fixa (dues mides) o telescòpic, i una tija de direcció amb una frontissa per al desplegament. El manillar és d'alumini, amb 3 opcions disponibles, inclòs el tradicional en forma d'U Les manetes de fre són d'alumini, i els frens presenten un disseny tradicional en forma d'U. Els parafangs són de plàstic i varetes d'alumini, amb un faldó de tela al capdavant i un de goma enrere per a una protecció addicional.

De tota manera, la Brompton ofereix multitud de complements per personalitzar la bicicleta i ha creat tota una cultura al seu voltant, no tant al Regne Unit (ningú és profeta a la seva terra) com als Països Baixos i ara a ciutats com Mèxic D.F. o Barcelona. De fet, entre el 12 i 14 de setembre la capital catalana acollirà el seu primer Brompton Weekend, on els Bromptonites, Bromptonians o Bromptidians (que així es fan dir) participaran en una gymkana, una carrera i una fira amb les últimes novetats d’aquesta particular bicicleta plegable. Per altra part, tot i que la bici és cara (uns 665 euros de mitjana) és un vehicle molt resistent i fiable, el que fa que no perdi gaire valor en el mercat de segona mà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada