París té avui la
flota de bicicletes públiques més gran del món. També vol convertir-se en un
referent en mobilitat responsable i sostenible. Per aquesta raó ha començat a
prohibir el trànsit de vehicles motoritzats al centre de la ciutat, tal i com
van fent la major part de grans ciutats del món. Una de les preocupacions més
grans dels ciutadans i dels governants parisencs és la enorme pol·lució de la
ciutat, que ha assolit nivells alarmants. L’alcaldessa Anne Hidalgo, d’origen
espanyol i recentment escollida, ha convertit aquest problema en un dels més
importants a solucionar. La conversió del centre en una zona només per vianants,
bicicletes i autobusos és una de les decisions preses en aquest sentit, encara
que de moment només serà els caps de setmana. Entre altres mesures encaminades
a afavorir una mobilitat sostenible, destaca la inversió de cent milions
d'euros per ampliar la xarxa de carrils bici o la nova flota de bicicletes per a nens de Vélib, el servei públic de lloguer de bicicletes. A més, Hidalgo ha
afirmat que treballarà per millorar i ampliar la infraestructura del transport
públic i els carrils bici.
En última
instància, el projecte final preveu eliminar els cotxes dièsel de la perifèria
el 2020 i acabar convertint la capital francesa en un referent mundial en
sostenibilitat. Veurem si acaba sent així.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada